قصور پزشکی توسط ۶۳۰۲ پزشک در هشت ماه

قصور پزشکان
0
(0)

قصور پزشکی توسط ۶۳۰۲ پزشک در هشت ماه
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی ۶۳۰۲ مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی در هشت ماه گذشته خبر داد وبا اشاره به اینکه بیشترین تعداد شکایات قصور مربوط به دندانپزشکی و زایمان می باشد.
آقای عباس مسجدی در نشستی که با جمعی از کارشناسان کمیسیون های تخصصی سازمان پزشکی داشتند اظهار نمودضمن احترامبه جامعه پزشکی به عنوان یک گروه مرجع ، حقوق مردم هم احصا و رعایت شود به ویژه در شرایطی که دشمنان این کشور تلاش می‌کنند مردم را در حوزه‌های مختلف ناامید و مایوس نمایند.
ایشان با اشاره به اینکه هر پرونده مربوط به قصور پزشکی در کمیسیون از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان نمود پرونده هایی که در کمیسیون بررسی می شود به تنهایی قابل بررسی و پیشگیری می باشد و با بررسی دقیق آنها می توانیم از علل قصور آگاه شده و از تکرار آن جلوگیری کنیم .
وی با اشاره به اینکه بهترین و متعهد ترین افراد باید برای حضور در جلسات کمیسیون ها انتخاب شوند و برای انتخاب این کارشناسان و تشکیل کمیسیون های تخصصی، شاخص های تعریف شده که با همکاری جامعه پزشکی در تلاشیم تا از افرادی که شرایط بیشتر و منطبق تری با شاخص های مذکور دارند به عنوان کارشناس کمیسیون‌های تخصصی دعوت کنیم که جهت پرونده های اجرایی نظر خود را اظهار نمایند.

در هشت ماه گذشته بررسی ۶۳۰۲ پرونده قصور پزشکی صورت‌گرفته است.

مسجدی با اعلام آماری از پرونده‌هایی که مورد بررسی در کمیسیون ها صورت گرفته تصریح نمود که در در ۸ ماه سال جاری ۱۹ هزار و ۶۰۹ پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی شده و از مجموع این تعداد ۶۳۰۲ پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده که این تعداد ۳۲ درصد کل پرونده های ارجاعی را در بر می گیرد .

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در سال گذشته ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کرده که ۸۵ درصد آن مربوط به حوزه معاینات درصد آزمایشگاه‌ها و پنج درصد تشریح بوده است.
ریس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد با توجه به اینکه مردم با مشکلات بسیاری برای دریافت خدمات پزشکی قانونی مواجه هستند،شهر هایی وجود دارد که فاقد پزشکی قانونی میباشد در حالی که فاصله انها با نخستین شهرهای دارای پزشکی قانونی ۸۰ کیلومتر است به همین دلیل با دولت و مجلس در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
ایشان اشاره نمود بیشترین حجم معاینات مربوط به نزاع می باشد که ۳۳ درصد کل معاینات را در بر دارد و بعد از آن معاینات مصدومان تصادفات بیشترین آمار مراجعین سازمان پزشکی را در بر می‌گیرد .
وی با تاکید بر اینکه تشخیص شناسایی تصادفات ساختگی از اهمیت بالایی برخوردارند، در سال گذشته با شناسایی تصادفات ساختگی حدود ۱۴ میلیارد تومان به بیمه کمک شد.
ایشان افزود پنجمین همایش مرجعیت علمی با عنوان پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی با همکاری انجمن اموزش پزشکی در بهمن ماه در تهرانبرگزار خواهد شد ،وبه دلیل اهمیت فراوان بعد علمی این همایش از همه کارشناسان پزشکان دعوت به عمل می آید.

منبع : تسنیم

خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *